Review Homestay Taman Bersatu & Taman Anggerik Baling, Kedah

Assalamualaikum seemua..maafkan mama sebab menyepi beberapa hari ni. Mama ke Kedah melepaskan rindu dendam dgn anak mama kat sana. Ada bawa laptop kononnya nak tgk2 blog tapi kelaut nampaknya hihi.. 2-3 minggu ni ada masalah dengan PV blog mama. Rendah bebenor sampai kurang dari separuh dari kebiasaan. Berkemungkinan disebabkan google alghorithm yg ada perubahan tu ke? Apapun harini mama nak Review Homestay Taman Bersatu & Taman Anggerik Baling, Kedah yang mama duduk baru-baru ni.


Review Homestay Taman Bersatu & Taman Anggerik Baling, Kedah

Selalunya mama stay di MR roomstay sebab mama sukakan lokasinya tapi kali ni penuh semua roomstay dan homestay situ. Rupanya ada larian apetah.. Event dari semua negeri dtg ke Baling utk run-run gitew..

Homestay Taman Bersatu

Mama review 2 homestay sekali. Kat bawah niialah Homestay Taman Bersatu yang mama duduk last week.


Ruang tamu yang besar dan ada aircond. Dapur pn besar juga dilengkapi dgn peti ais, ironboard beserta iron, mesin basuh, dapur etc. Serba lengkap. Macam duduk rumah sendiri rasanya. Rumah ni ialah rumah semi-D setingkat. So laman pun luas

Total ada 3 bilik tapi cuma ada 2 bilik je yg ada aircon. Memang selesa

Ada 2 toilet. Kedua-dua toilet takde water heater

Sempat lah mama memasak simpl2 selama 3 hari dan makan bersama-sama keluarga. Memang kami banyak spend masa di homestay pun.

Rate Homestay Taman Bersatu

Rate adalah RM160 satu malam.


Taman Anggerik Baling, Kedah

Mama pernah duduk di Homestay Taman Anggerik tahun lepas. Rumah ni rumah teres setingkat. Depan ada padang.Gambar kat bawah ni ialah gambar tahun lepas. Pemiliknya ada bagi mama gambar baru last week tapi mama malas nak up kat sini hihi.. 

Ada 2 bilik dan ruang tamu yang selesa. Anak mama tidur kat ruang tamu aje.

Juga dapur dan kelengkapan serba lengkap

Toilet dan dapur

Rate Homestay Taman Anggerik 

Rate adalah RM140 satu malam.


Kedua-dua homestay ini adalah dari pemilik yang sama dgn MR homestay. Tak tahu kenapa kedua-dua homestay ni memang takde soundproof. Boleh dengar jelas suara dan bunyi2 dari jiran2 sebelah. Rumah kat Kedah memang macam tu ke? So far, mama mmg selalu bbok dari owner ni. Walaupun bukan tahap superhost Airbnb tapi sekemuanya selesa. Susah nak cari homestay dan hotel yang best kat sini.. Baru-baru ni aje mama baru terperasan ada satu unit yang menari di airbnb. Nanti boleh cuba.


mamapp

Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..

15 Comments

Words of wisdom

  1. murah sewa sana ye..kira ok la sebab nak duduk lama. tapi suara jiran pun kita boleh dengar.tak syok gak tu

    ReplyDelete
  2. Kalo dari foto rasanya lebih luas yg pertama ya kak. Saya lebih suka itu, macam spacious sangat. Rate pun tak jauh beda. Boleh saya jadikan rekomendasi kalo nanti ke Kedah. Pernah kesana, tapi tak pernah nginap . Biasanya pulang hari saja, balik lagi ke Penang . Soalnya temen kuliah saya ada yg stay di sana dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul fanny, yg pertama itu lebih luas. rumahnya dari luara pun cantik tapi mama lupa nak ambil gambar hihi..

      Delete
  3. Selesa kalau rumah luas...spent time kt situ je...nice!

    ReplyDelete
  4. tampak kemas dan selesa
    hahaha tang soundproof tu x leh nak kata apa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la anies.. kat selangor ni ada juga la yg xde soundproof tapi tak seteruk sana. org belakang rumah basuh baju pun dengar kuat mcm kat rumah sendiri yg basuh kiki

      Delete
  5. Dok perati juga, kot sama dgn homestay yg PH pernah duduk. Rupanya bukan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH selalu duk mana.. meh la share sini nx time boleh cuba

      Delete
  6. Murah ya Adda harga homestay kat sini, lain kali kalau ke Kedah boleh lah lepak kat homestay nie..

    ReplyDelete
  7. harga dia murah betul tapi boleh dengar suara jiran la pulak.. kalau aku pasti tak sesuai duduk sini.. family selalu havoc je..hahaha

    ReplyDelete
  8. Cukup luas dan lengkap juga yaa.,nyaman juga..wah bisa kedengeran bisik" tetangga 😄

    ReplyDelete
  9. Nampak besar, lengkap semua barang rumah. Siap boleh masak-masak tu yang best. Boleh jimat sikit..Biasa lah bila bercuti macam ni part makan, kadang extra RM kena keluarkan, bila dapat duk homestay yang ada segala kelengkapan termasuk utk memasak, mmg terbaik.

    ReplyDelete
  10. Mama share ni rasa nak share jugak experience duduk kat satu tempat ni, tapi bukan experience yang best la. Ingat balik pun rasa nak hangin je lagi

    ReplyDelete
Previous Post Next Post